Veel gestelde vragen

'Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1: Zoek uw product en plaats uw gewenste product in de winkelwagen
(Een overzicht van uw producten in winkelwagen vindt u rechts bovenaan in uw scherm)
Stap 2: Klik op afrekenen
Stap 3: Vul uw persoonlijke gegevens in
Stap 4: Selecteer levering methode
(Prijzen in webshop zijn exclusief eventuele verzendkosten)
Stap 5: Selecteer betalingsmethode
(hier kunt u een kortingscode toevoegen of betalen met een VVV-cadeaukaart (maximaal 50 euro per bestelling)
Wilt u tussentijds uw bestelling aanpassen is dit per stap mogelijk. Hiervoor klikt u op de links rechts van iedere stap (aanpassen).
Stap 6: Bevestig uw bestelling
(Uw bestelling is na deze stap definitief, hierbij gaat u een betalingsverplichting aan met LooK Handgemaakt)
Hierna ontvangt u een bevestigingsmail van uw bestelling.
En word het product als niet meer beschikbaar aangegeven op de webshop.
Wanneer u na het bestellen nogmaals uw bestelling wilt inzien kunt u rechts onderaan op de juiste link klikken.
Hierna wordt gevraagd in te loggen. Zodra u ingelogd bent kunt u uw bestelhistorie bekijken.
Alle producten welke u vanuit de webshop koopt worden tegelijk geleverd.
Mocht u op verzoek een product laten maken wordt er met u een termijn afgesproken waarop dit product naar u verzonden wordt.

 

Wanneer volgt de betaling?

Wanneer u uw bestelling heeft geplaatst en u hebt de verzendmethode gekozen dient u zich aan de betalingsverplichting te voldoen.
Het totale aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) kunt u betalen via iDEAL of over maken naar NL62KNAB0257000968 t.n.v. LooK Handgemaakt.
Vermeld hierbij het bestelnummer.
LooK Handgemaakt verzendt pas uw gehele bestelling als de betaling binnen is.

 

Hoe vindt de verzending plaats en welke kosten zijn hieraan verbonden?

De kosten voor verzenden zijn voor de consument en bedragen EURO 3,50 voor producten welke door de brievenbus kunnen en EURO 5,50 voor producten die als pakket verzonden moeten worden binnen Nederland. Wij verzenden via PostNL. De consument ontvangt van ons een Track en Trace code om de bestelling te kunnen volgen.
Bestellingen boven 75,- EURO worden gratis verstuurd.
Wij verzenden binnen Nederland. Mocht u buiten Nederland een pakket willen ontvangen neemt u dan contact met ons op. 
Uw bestelling wordt z.s.m. naar u verzonden nadat de betaling is ontvangen. Wanneer dit plaats vindt ontvangt u een mail van ons.

Ook kunt u ervoor kiezen om de bestelling op de vestiging (Straat van Corsica 148, Amersfoort) op te halen.
Hiervoor wordt u door ons benaderd om zo samen het juiste moment te kiezen.

Wanneer u in Amersfoort Vathorst woont komen wij de bestelling gratis bij u brengen. Om hiervan gebruik te maken dient u bij de verzendkosten ervoor te kiezen dat u de bestelling komt ophalen, ook dient u bij de toelichting te noteren dat u de bestelling thuis afgeleverd wilt hebben.
Daarna nemen wij contact met u op om een bezorgafspraak te maken.


Hoe kan ik betalen met een VVV-cadeaukaart?

Bent u in het bezit van een VVV cadeaukaart? Dan kunt u deze bij ons inleveren.

Wanneer je de door jouw gekozen producten in je winkelwagen hebt gedaan kun je bij het afrekenen (stap 5) kiezen voor Giftcard.

Bij de volgende stap de code van je VVV cadeaukaart invullen.

Het bedrag wat op de cadeaukaart staat word dan verrekent met je bestelling. Je kunt maximaal 50 euro inwisselen per bestelling.
Deze voorwaarden gelden i.v.m. de nieuwe wetgeving:
In de maand juni is de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 in de Nederlandse wetgeving ge
ïmplementeerd in de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). De invoering hiervan heeft impact op het online accepteren van een aantal cadeaukaarten, waaronder de VVV Cadeaukaart, omdat deze gezien worden als 'elektronisch geld' (EGI) en vallen onder de werking van deze wet. Met ingang van 1 juli 2020 mag het deel van de online transactie van de VVV Cadeaukaart niet meer zijn dan 50 euro. Uiteraard kan de klant het resterende deel van de online transactie betalen met iDEAL.

 

Hoe lever ik mijn gekregen kortingscode in?

U heeft van ons een kortingscode ontvangen.
Deze code geeft u eenmalig een korting op de gehele aankoop via onze webshop. U ontvangt geen korting op de verzendkosten.

Nadat u de spullen wilt afrekenen dient u naar de winkelwagen (bekijken) te gaan.
Vink hier de kortingsbon aan en voer hierna de kortingscode in en klik op toepassen.
U ziet nu bij het totaalbedrag dat uw korting is verrekend.
Heeft u problemen met het gebruiken van uw kortingscode horen wij dit graag. Mailt u hier dan over: info@lookhandgemaakt.nl

Let op:
- U kunt kortingscodes niet ruilen voor geld.
- Kortingscodes worden eenmalig verstrekt. In geval van diefstal of verlies vindt geen vergoeding plaats.
- Het is niet toegestaan kortingscodes te wijzigen of te vervalsen. Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van kortingscodes wordt ontzegd.

 

Hoe schaf ik een cadeaubon aan?

Bent u op zoek naar een leuk product voor een speciale gelegenheid maar wilt u die persoon zelf laten kiezen.
Dan kunt u bij ons een cadeaubon kopen.
Deze vindt u onderaan bij het kopje Extra's.
U kunt hier kiezen uit een cadeaubon ter waarde van 5,- / 10,- / 15,- / 20,- / 25,- / 30,- / 40,- / 45,- / 50,- euro.
Bij het aanschaffen van een cadeaubon dient u Verzendmethode te noteren hoe u de cadeaubon wilt ontvangen.
Dit kan per mail. Hierbij word er door ons een standaard mail verstuurd met daarin de unieke code van de cadeaubon.
Ook kunt u ervoor kiezen een papieren cadeaubon te laten versturen naar uw adres.
Of u kunt de papieren cadeaubon bij onze vestiging ophalen.
Mocht u het leuk vinden om de mail of de papieren cadeaubon naar een ander adres te sturen kan dit ook. Hierbij wordt gevraagd het adres waar deze naar toe moet te noteren in het opmerkingsgedeelte.
Wanneer er geen notitie wordt genoteerd bij het opmerkingsgedeelte wordt de unieke code van de cadeaubon automatisch naar het door u genoteerde e-mailadres verzonden.
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het versturen van de papieren cadeaubon. Zodoende dient u altijd verzendmethode Ophalen op vestiging aan te vinken.
 

Voorwaarden voor het aanschaffen van een cadeaubon:

- Aan de cadeaubon zit geen einddatum.
- De cadeaubon is niet geldig op verzendkosten.
- Deze cadeaubon met unieke code wordt eenmalig per mail verstuurd of per post. Ook kunt u ervoor kiezen om deze bij de vestiging op te halen.
- Deze cadeaubon is niet persoonsgebonden.
- Elke cadeaubon met unieke code worden eenmalig verstrekt. In geval van diefstal of verlies vindt geen vergoeding plaats.
- U kunt de cadeaubon niet ruilen voor geld.
- Het is niet toegestaan de unieke code op de cadeaubon te wijzigen of te vervalsen. Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van cadeaubon wordt ontzegd.

 

Hoe wissel ik mijn cadeaubon in?

Wat is er nou leuker dan een cadeaubon te krijgen en zelf je producten uit te kiezen.
Kijkt u lekker rond op onze website en klik op bestellen als u het juiste product heeft gevonden.
Wilt u de bestellingen afrekenen gaat u naar Winkelwagen en klikt u op bekijken.
Daar krijgt u een overzicht te zien van de door u gekozen producten.
Wilt u uw cadeaubon gebruiken dan vinkt u dit in het scherm aan. Toets de unieke code van uw cadeaubon in en klik op Toepassen.
Hierna wordt het bedrag wat (nog) op de cadeaubon staat afgeschreven van het totaalbedrag.
U kunt nu klikken op afrekenen om de bestelling verder af te ronden.
Heeft u niet het gehele bedrag van de cadeaubon opgemaakt dan kunt u dit een volgende keer gebruiken.

 

Wat zijn de geadviseerde wasvoorschriften?

Wij raden u aan om onze producten op de hand te wassen.
Mocht u er toch voor kiezen om het product in de wasmachine te doen raden wij u aan om het product (waar mogelijk) binnenste buiten te keren, zo min mogelijk wasmiddel te gebruiken en zo koud mogelijk wassen (30 graden). Het liefst in een katoenen kussensloop.
Let hierbij wel dat u de verschillende kleuren gescheiden houdt.
Laat een boxkleed liggend opdrogen om zo stevigheid van de vulling te behouden en zo min mogelijk kreukels te krijgen.
Het is raadzaam de lintjes/labeltjes en andere applicaties van de diverse producten na iedere wasbeurt te controleren of deze nog goed vast zitten.
De applicaties (van vilt), ruches en lintjes zijn niet bestand tegen de hete strijkbout. Ook een boxkleed dient u niet te strijken i.v.m. de synthetische vulling.
Wij raden u aan om deze producten te strijken met een katoenen doek ertussen. Sommige kleine materialen zijn namelijk van synthetisch materiaal.
Wanneer een applicatie (zoals aangegeven bij de diverse producten) loslaat,
kunt u het product binnenste buiten keren of gewoon omkeren en de applicatie op de heetste stand (zonder stoom) met de strijkbout aan de achterkant even bewerken.
Mocht dit niet het juiste effect hebben kan ervoor gekozen worden op met behulp van Vliesofix de applicatie op nieuw te voorzien van een plaklaag. Hoe dit in zijn werk gaat ziet u op de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=uq24y9nX2j4
Drogen in de wasdroger of chemisch laten reinigen is op eigen risico en wordt door LooK Handgemaakt afgeraden.
Voor de bijtringen geld een speciaal wasvoorschrift: U kunt de konijnenoren het beste met de hand wassen in lauw warm water. De ring kunt u met een vochtige doek afdoen. Laat de ring niet in water liggen, dit kan de kwaliteit van de ring beïnvloeden.

 

Het product wat ik graag wil hebben is al verkocht? Wat nu?

Ziet u een product wat al helaas verkocht is, kunt u ons een mail sturen met de vraag of het mogelijk is dit product te maken.
Wij gaan dan kijken of wij de juiste stof nog op voorraad hebben of aan kunnen komen om dit voor u te kunnen maken. 
Mocht dit niet het geval zijn, kijken wij naar een andere mogelijkheid.

 

Kan ik een product door jullie laten maken?

Mocht u een (gepersonaliseerd) product willen laten maken kunt u ons mailen; info@lookhandgemaakt.nl . Of klik op de balk op de homepagina en laat uw gegevens achter.
U kunt hierin aangeven wat uw ideeën en wensen zijn. Wij gaan dan voor u na of dit voor ons haalbaar is.
U ontvangt een eventuele tekening van de uitwerking van uw opdracht en de prijsopgave hiervan.
Ook wordt er besproken op welke termijn wij dit product kunnen leveren. Een uiterlijke datum wordt hierbij genoemd.
Wanneer u akkoord gaat met de opdracht maken wij een product aan op onze webshop met de tekeningen/foto van stof etc. Waarna u het product dient te bestellen en te betalen. Wanneer beide bij ons binnen zijn gaan wij voor u aan de slag.

 

Klopt het dat er gebruiksvoorwaarden aan de producten gekoppeld zijn?

Dat klopt inderdaad. Aangezien onze producten met de hand worden gemaakt. Worden zij niet getest en goedgekeurd. Om u zo goed mogelijk te informeren over het gebruik van onze producten hebben wij dit opgesteld. Onderaan op de website onder het kopje Klantenservice vindt u de Gebruikersvoorwaarden. Hier staat informatie over het gebruik van onze producten.
Mocht u nog een vraag of opmerking hebben horen wij het graag.

Kan ik een besteld product retourneren?
Meer informatie hierover vind u in de algemene voorwaarden. 
Een uitzondering hierbij zijn de mondkapjes; Wij hechten veel waarde aan hygiëne en willen graag onze klanten een optimale bescherming bieden. Om deze reden beschouden wij de mondkapjes als hygiëneproduct waardoor deze niet geretourneerd kunnen worden.

Mocht uw vraag er niet bij staan wilt u ons dan contacten via: info@lookhandgemaakt.nl